Niels Schellekens

Commissie Ruimte en Economie

Niels Schellekens

Het duo wat we vandaag aan u voorstellen zijn Niels Schellekens, een bekend gezicht binnen het CDA, die de Commissie Ruimte & Economie voorziet van invulling. Jozef van Sas is een nieuw gezicht binnen het CDA.

Mijn naam is Niels Schellekens. Ik ben 41 jaar en woon met mijn vrouw en twee kinderen in het buurtschap Boshoven in Baarle-Nassau. Ik ben opgegroeid in het buitengebied en weet daarom als geen ander hoe belangrijk het is om op een verantwoorde manier met dit buitengebied om te gaan om kwaliteit te behouden voor de toekomst. In mijn ogen moeten we in ons buitengebied de juiste balans zien te vinden tussen een vitale economie, oftewel gezonde boerenbedrijven met tegelijkertijd het versterken van ons waardevolle Brabantse landschap. Alles heeft namelijk zijn plaats en functie in het buitengebied.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als rentmeester. Ik zie dan ook dagelijks voor welke opgaven we de komende jaren komen te staan op gebied van ruimtelijke ordening, milieu en natuur. En met welke wetgeving en morele dilemma's we te maken krijgen. Het is hierbij de kunst om de juiste balans te vinden. Stabiel beleid waarop ondernemers hun bedrijf kunnen bouwen en een duidelijke visie op onderwerpen zoals woningbouw, duurzame energie en natuur & landschap. Oftewel onderwerpen die ertoe doen, waar we allemaal een mening over hebben en een belang bij hebben, maar in de praktijk pakt niemand echt door. Daarom zijn dit allemaal thema's die nu van belang zijn naar zeker zo belangrijk zijn voor onze kinderen en kleinkinderen zodat ook zij ook in een mooi en vitaal dorp kunnen wonen. En daar ligt een taak voor de politiek, maar ook zeker voor ons als inwoners. Om doelen te bereiken zullen we samen moeten werken. De neuzen moeten de zelfde kant op staan!

Dit alles vraagt om goed rentmeesterschap. En dat is de reden dat het CDA de partij is, die binnen de gemeente Baarle-Nassau het beste bij mij past. Ik heb er alle vertrouwen in dat het CDA deze verkiezingen met een mooie kandidatenlijst voor voldoende zetels in de gemeenteraad gaat zorgen om de komende vier jaar samen met u mooie projecten te kunnen gaan realiseren in onze dorpen Baarle-Nassau, Ulicoten en Castelré. Ik stem CDA! Samen met U?