Gerbert van der Mierden

Gerbert van der Mierden - Raadslid
Grondgebied zaken

“Ik wil verkeersveilige routes naar scholen en verenigingen”

Gerbert van der Mierden (34) groeide op in Riethoven en woont nu in Westerhoven. Sinds 2010 zit hij namens het CDA in de gemeenteraad. Daar zet hij zich onder andere in voor grondgebiedszaken en verenigingen. Gerbert is getrouwd met Jojanneke en vader van de eenjarige Geert.

Trots op Riethoven “Ik ben trots op mijn geboortedorp Riethoven. Als je ziet wat daar de laatste jaren is gerealiseerd… Dat is nogal wat. Maar vooral ook de manier waarop het is gebeurd, is bijzonder. Dankzij de inzet van inwoners hebben we het centrum kunnen opknappen. Jarenlang keken we daar tegen een vervallen pand en achterstallig onderhoud aan. Mijn CDA-fractiegenoot Theo van Beek en ik hebben in de gemeenteraad aandacht gevraagd voor dit probleem. Met succes. De herinrichting is nog niet helemaal af, maar samen met de dorpsraad en vrijwilligers hebben we al veel kunnen realiseren. We kunnen trots zijn op ons dorp."

Veel aandacht voor verenigingen "Niet alleen het centrum van Riethoven is aangepakt. Ook enkele accommodaties van sportverenigingen zijn opgeknapt. Ze kregen een financiële injectie en kunnen nu – met steun van veel vrijwilligers – weer jaren vooruit. Dat is een goeie zaak, want CDA Bergeijk ziet verenigingen als het smeermiddel van de samenleving."

Een goede verkeersveiligheid “Bergeijk bestaat uit verschillende dorpskernen. Om het gevoel te krijgen dat we één gemeente zijn, moeten al die kernen verbonden worden door veilige verkeersroutes. Oók voor fietsers. Fietsen is immers goed voor mens en milieu. De komende bestuursperiode ga ik mij daarom samen met de CDA-fractie inzetten voor het uitbreiden van het fietspadennetwerk. Zo kunnen alle inwoners veilig naar hun werk of school. Een ook recreanten, wielrenners en toeristen hebben er baat bij."

Gerbert van der Mierden
Tonterstraat 33