Jeroen Bruijns (1989) is sinds 2014 op voorkeurstemmen gekozen als gemeenteraadslid in Breda. Sinds 2017 is hij de fractievoorzitter van het CDA in de Bredase Gemeenteraad. Geboren en getogen in de Gemeente Breda, voor altijd verbonden met de deze Parel van het Zuiden en vol van zijn geliefde dorp Bavel.

Naast het mandaat in de gemeenteraad is Jeroen lid van de Verenigingsraad van het CDA Nederland namens het Dertigersnetwerk. Het afgelopen decenium deed Jeroen reeds veel politieke ervaring op als medewerker van de CDA Tweede Kamer fractie, Dagelijks Bestuurslid van het CDJA en was hij regionaal kandidaat Kamerlid voor het CDA in West-Brabant tijdens de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017.

Jeroen ging na het cum laude behalen van zijn HAVO op het Onze Lieve Vrouwelyceum studeren aan de NHTV Internationale Hogeschool Breda waar hij zijn bachelor Verkeerskunde (ing.) behaalde. Als echte stapellaar ronde hij daarna een bachelor Bestuurskunde (BSc.) en master Public Governance (MSc.) af aan de Universiteit van Tilburg.

Het werken in de praktijk van het lokaal bestuur ligt Jeroen aan het hart. BIj de Vereniging Nederlandse Gemeenten werkt hij naast het raadslidmaatschap als Projectleider Digitale Democratie.

Fractievoorzitter CDA Breda

Woordvoerder voor het CDA Breda op de volgende terreinen:

Landbouw, Dorp- & Wijkontwikkeling, Burgerparticipatie, Verenigingsleven, Sport, Digitalisering

Lid werkgeverscommissie / Lid auditcommissie

Lid namens de CDA Dertigers van de Verenigingsraad van het CDA (Algemeen Bestuur)

Lid namens Noord-Brabant in het CDA Landelijk Platform Campagne (LPC)

In mijn keuzes staat de samenleving altijd centraal. De overheid en markt moeten ten dienst staan aan de samenleving en niet andersom. Meer over mensen, minder overheid, minder markt."

Samen staan we sterk voor een #BeterBreda"