15 september 2020

Rutger Jans lijsttrekker van het CDA Vught

‘We gaan het beste bereiken voor Cromvoirt, Helvoirt en Vught’

De leden van het CDA in Vught, Helvoirt en Cromvoirt hebben op 14 september 2020 in Cromvoirt per acclamatie de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Ook het CDA-verkiezingsprogramma is door de leden vastgesteld.

Het CDA gaat de verkiezingen in met een kandidatenlijst waarop vertrouwde én nieuwe namen staan. De lijst wordt aangevoerd door Rutger Jans (Vught), gevolgd door Ans Beijens-Swalen (Helvoirt). Op de derde plaats staat Yvonne Vos (Vught), met Jan van Iersel (Helvoirt) op de vierde plaats. Op plaats vijf staat Jeroen Pijnenburg. Lucien Verhoeven (Vught) en Ton Derks (Helvoirt) completeren de top 7 van de kandidatenlijst.

Voorzitter van het overgangsbestuur Marianne van der Sloot geeft aan dat de mensen op de lijst herkenbare CDA’ers zijn die elkaar aanvullen, met ieder een eigen expertise. “We hebben een mooie balans gevonden tussen kandidaten uit de hele nieuwe gemeente Vught”, aldus Marianne. “En we zien veel energie om aan de slag te gaan voor Vught, Helvoirt en Cromvoirt.”

Rutger Jans is verkozen tot lijsttrekker. De vertrouwenscommissie prees zijn brede inzet voor de Vughtse gemeenschap in combinatie met zijn gedegen financiële expertise. Ervaring in de politiek heeft hij de afgelopen jaren opgedaan als commissielid in Vught. In Rutger ziet het CDA de persoon die samen met het CDA-team verschil kan maken in de Vughtse politiek.

Lijsttrekker Rutger: “We staan aan de vooravond van een intensieve en stevige campagne. De tegenstellingen tussen de coalitie en de oppositie zijn groot, en te vaak worden ze nog verder uitvergroot. Dat is jammer, want de belangen van onze inwoners raken daardoor in de verdrukking. Voor het CDA staat het belang van onze inwoners voorop, wij willen het beste bereiken voor Cromvoirt, Helvoirt en Vught.
Door gewetensvol ons politieke werk te doen, in dialoog met de andere partijen. Want democratie heeft meer te maken met het luisteren naar de minderheid, dan het doordrukken van de meerderheid."

Nadere informatie

---------------