13 april 2021

TERRASSEN

De CDA-fractie sluit zich aan bij de oproep van de burgemeesters van de vier grote steden Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam én de voorzitter van het Veiligheidsberaad om de terrassen snel weer te openen. Het is volgens de CDA-fractie niet meer uit te leggen dat mensen wel op een kleedje met een fles wijn op het gras in het park of elders kunnen zitten, maar de Vughtse, Helvoirtse en Cromvoirtse horeca de terrassen niet mag openen.

Met het voorjaar op komst zal de drukte in de openbare ruimte, zoals het park, alleen maar toenemen. Op terrassen kan deze drukte beter in goede banen worden geleid dan in de openbare ruimte.

De CDA-fractie vraagt de andere partijen wat ze hiervan vinden.
Wij hopen op een positief antwoord, omdat we in de komende raadsvergadering hierover een motie in gaan dienen. Hopelijk kan er dan snel weer gebruik worden gemaakt van de prachtige terrassen van onze gewaardeerde horecabedrijven.

Jeroen Pijnenburg

Fractie-CDA