11 oktober 2017

Het CDA trakteert gasten op een gezellige Kom Erbij avond.

Op 1 oktober jl. organiseerde het CDA als afsluiter van de Week tegen Eenzaamheid een open ‘Kom Erbij avond’. Een zeer geslaagd samenzijn waarbij ontmoeting centraal stond. Ruim 60 gasten kwamen op het evenement af.

Ze werden gastvrij onthaald bij de ingang en voorzien van koffie en koek. Nadat CDA-wethouder Eveline Tijmstra de aanwezigen had toegesproken en had gewezen op het belang van ontmoeting, kon de Purmerendse theatergroep TOM met hun optreden ‘Achter iedere voordeur schuilt - Een eigen thuis’ beginnen. Het werd een realistische, humoristische kijk op de overgeorganiseerde, maar ook door bezuinigingen uitgeklede Zorg in Nederland en het streven om mensen langer thuis te laten wonen. Ook de rol van de mantelzorger kwam voor het voetlicht. De conclusie aan het eind mag zijn dat de menselijke benadering het beste werkt en onontbeerlijk is voor een goede ouderenzorg. Ook al kost het meer energie, tijd en daardoor meer geld.

De avond werd besloten met een praatje, een drankje en een hapje, waarna iedereen zichtbaar tevreden naar huis ging.

Annemiek Nuijens