Ferry portret 01

Ferry Pankras

Raadslid

Over Ferry: Ferry is sinds 2016 lid van CDA Beemster en sinds maart 2021 commissielid.

Achtergrond: Geboren en getogen Westfries in het mooie dorp Onderdijk, in Hoorn de middelbare school doorlopen, in Enschede gestudeerd (Bestuurskunde), vervolgens 16 jaar in Den Haag gewoond en sinds 2015 in Zuidoostbeemster woonachtig met vrouw en 2 kinderen. Ik heb 21 jaar bij BNG Bank gewerkt en nu sinds 1 mei 2021 bij het Nationaal Groenfonds als Investment Manager. Ferry is 3 jaar voorzitter geweest van de Oudervereniging op OBS De Bloeiende Perelaar in Zuidoostbeemster en is daarna 2 jaar lid geweest van de Medezeggenschapsraad op dezelfde school.

Mooiste plekje van van de gemeente: Voor de Beemster; vanaf vrijwel elke plek op de dijk de polder inkijkend, met de activiteiten van de agrariërs en akkerbouwers voor je, werkend tussen de strakke lijnen van de Beemster landinrichting. Voor Purmerend, dan toch de Koemarkt op een zonnige zondagmiddag met de reuring en de gezelligheid op de terrassen.

Motivatie: uiteindelijk wil je dat er een lokaal bestuur is dat zaken voor de burgers regelt, ontzorgt en een visie op de toekomst heeft. Een sterke volksvertegenwoordiging moet daarop toezien. Mensen raken steeds verder vervreemd van de politiek; hebben er geen vertrouwen meer in. En dat terwijl er zoveel belangrijke zaken op gemeentelijk niveau geregeld worden voor deze mensen. Ik wil graag de verbinding maken tussen burgers en lokaal bestuur.

Waarom CDA: de partij past bij mij vanwege de intrinsieke normen en waarden gedachte. Heb u naasten lief; let op elkaar en help elkaar. Zorg dat ook uw kinderen en hun kinderen nog toekomst hebben op deze aarde, vanuit de rentmeesterschap gedachte.

Levensmotto: gebruik je boerenverstand en geniet van wat het leven biedt.

Contact: U kunt Ferry bereiken via [email protected]