18 juni 2018

Iftar maaltijd Multicultureel Centrum Waterland

Zaterdag 9 juni organiseerde het Multicultureel Centrum Waterland een iftar-avond. Een gezellige avond vol ontmoeting, bezinning en gezamenlijk eten. Namens het CDA waren Annemiek Nuijens en Eveline Tijmstra aanwezig.

Het bestuur van het Multicultureel Centrum Waterland: “Ramadan is een maand van bezinning, maar ook een maand om de familie en vriendschapsbanden extra aan te trekken. In dit licht heeft onze iftar als doel de verschillende gemeenschappen nader tot elkaar te brengen. We hopen hiermee dat de mensen dichter bij elkaar komen en ervaringen uitwisselen en van elkaar leren en elkaar respecteren.” Eveline Tijmstra: “Na een warm ontvangst en een rondleiding door het gebouw aten we met zo’n 300 mensen gezamenlijk buiten op het plein. Ik vind het mooi om te zien dat verbinding gezocht wordt met de wijk en alle inwoners in Purmerend door op deze manier letterlijk de deuren open te zetten. Van de Ramadan weet ik vrij weinig. Het open gesprek aan tafel over het geloof en de gebruiken was niet alleen gezellig, maar ook leerzaam. Zo leer je elkaar beter kennen”,