14 maart 2022

Inwoners en Kinderraad Beemster denken mee over profielschets burgemeester

Betrokkenheid bij werving nieuwe burgemeester Purmerend

De Kinderraad in Beemster heeft meegedacht over de profielschets voor de burgemeester en advies overhandigd aan de gemeenteraad. Ook zijn er in de afgelopen week 1013 enquêtes over de profielschets ingevuld door de inwoners.

De basisscholieren kwamen vrijdag 11 maart 2022 naar het stadhuis om hun bijdrage te overhandigen namens de Kinderraad in Beemster. De vicevoorzitter van de gemeenteraad, Bert Meulenberg, en fractievoorzitter Mark Intres waren namens de gemeenteraad aanwezig om de bijdrage van de scholieren in ontvangst te nemen. De raad was blij verrast met dit initiatief, evenals met het aantal ingevulde vragenlijsten door inwoners, ondernemers en instellingen over de profielschets voor een nieuwe burgemeester.

Alle ideeën van de Kinderraad worden samen met de ingevulde vragenlijsten meegenomen bij het opstellen van de profielschets voor een nieuwe burgemeester. De definitieve profielschets wordt op 31 maart aangeboden aan de commissaris van de Koning, Arthur van Dijk.

Kinderraad in Beemster
Sinds 2012 is er een Kinderraad in de Beemster. Met leerlingen uit de bovenbouw van de drie basisscholen de Bloeiende Perelaar Zuidoostbeemster, de Blauwe Morgenster (Middenbeemster) en de Lourdesschool in Westbeemster. Samen vormen ze de Brede School Beemster (BSB). De Kinderraad komt ongeveer vier keer per jaar bij elkaar om te praten over de thema’s die ze belangrijk vinden.

Kijk voor meer informatie over de benoeming van de burgemeester op  https://raad.purmerend.nl/nieuweburgemeester

Bron: Gemeente Purmerend