27 september 2017

OBS Wheermolen start met een Bibliotheek op school

Op de eerste dag van het nieuwe schooljaar mocht ik samen met Dolfje Weerwolfje de opening verrichten van de ‘Bibliotheek op School’ bij basisschool Wheermolen. Met de ‘Bibliotheek op School’ werken de Bibliotheek Waterland, basisschool en gemeente samen aan taalontwikkeling, leesbevordering en mediawijsheid van kinderen en jongeren. Lezen is niet alleen hartstikke leuk om te doen. Alleen, op school of samen met je ouders. Het is ook belangrijk. Vooral kinderen uit gezinnen waar niet veel wordt gesproken en voorgelezen hebben profijt van de taalstimulerende maatregelen op school. De bibliotheek beheert de collectie op school, samen met vrijwilligers uit de wijk. Ook de Peuterspeelzaal maakt hier gebruik van. En vanaf september is de ‘Bibliotheek op School’ tevens een wijkbibliotheek voor kinderen in de wijk die niet op OBS Wheermolen zitten en is een servicepunt voor volwassenen in de wijk die hier hun gereserveerde materialen kunnen afhalen en weer inleveren.

Eveline Tijmstra
Wethouder