11 oktober 2022

Versterken binnenstad

Als CDA zijn we trots op onze historische binnenstad, maar we zien genoeg ruimte voor verbetering. Als eerst zouden wij graag de locatie Schapenmarkt aanpakken met ruimte voor een nieuw iconisch gebouw. Wel in historiserende stijl, net als de rest van de binnenstad - zoals bijvoorbeeld de Markthal en Villa Clementine. Ook ziet het CDA in de Schapenmarkt de ideale locatie voor het aanleggen van een parkeergarage.

Zoals vaker gezegd, voor het CDA is het belangrijk dat mensen samenkomen en elkaar ontmoeten, en ook daar zien we een mooie functie voor de Schapenmarkt weggelegd.

Tot slot zien we mogelijkheden om niet alleen groen maar ook water langs een deel van de Gedempte Where toe te voegen. Enerzijds omdat dit de openbare ruimte zal verfraaien maar tevens vergroten we de mogelijkheden voor waterberging en verminderen we hittestress in onze stad.

Wat het CDA betreft heel goed is dat we snel met deze verbeteringen aan de gang gaan en wat ons betreft starten we met de Schapenmarkt als sleutelgebied. Wij vinden dat er oog moet zijn voor het tempo, zodat we niet sneller gaan dan de stad aankan. Daarmee bedoelen we dat de stad leefbaar moet blijven. Dus stap voor stap aan de slag en met oog voor de juiste volgorde.

Fred Koot