27 december 2017

Werkom van start per 1 januari 2018

Werkom gaat van start op 1 januari 2018. Werkom is er voor werkzoekenden en voor bedrijven. Wanneer vraag en aanbod elkaar niet automatisch vinden op de arbeidsmarkt werkt Werkom als verbinder. Het doel van alle activiteiten van Werkom is om kandidaat-werknemers te begeleiden naar (betaald) werk. Werkom creëert samen met haar opdrachtgevers en werkgevers kansen voor mensen die dat nodig hebben.  Zo biedt Werkom talent perspectief en werkt zij met kandidaten en werkgevers aan resultaat. Werkom voert taken van de participatiewet uit in opdracht van de gemeenten Zaanstad en Purmerend.

Remco Wijnia, directeur van Werkom: ‘Het afgelopen jaar is volop gewerkt aan alle voorbereidingen voor de start van Werkom. Ik ben er trots op dat we een nieuwe en innovatieve onderneming in de markt zetten die kansen creëert. We kijken wat onze kandidaten nodig hebben en zoeken de mogelijkheden samen met de werkgevers.’

Werkom werkt nauw samen met het Werkgevers Servicepunt Zaanstreek-Waterland. Het Werkgevers Servicepunt biedt werkgevers kosteloze ondersteuning en advies bij werving en selectie van personeel. Werkom begeleidt werknemers die het WSP bemiddelt. Het WSP wordt mede mogelijk gemaakt door Werkom. Werkom heeft eigen leerwerkbedrijven waar werknemers werkervaring op kunnen doen. Werkom biedt trainingen aan om competenties en vaardigheden verder te ontwikkelen.

De vraag van werkgevers en opdrachtgevers staat centraal bij alle activiteiten van Werkom. Bedrijven en ondernemers die mensen kansen willen bieden krijgen bij Werkom desgewenst informatie, begeleiding en advies.  Samenwerkingspartners kunnen rekenen op betrouwbare dienstverlening tegen een eerlijke prijs en geven zo invulling aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo draagt Werkom bij aan de brede participatieopgave, waarin zoveel mogelijk mensen hun eigen inkomen verdienen. De werkzaamheden van BaanStede, voormalig SW-bedrijf zijn opgegaan in Werkom.

Bron: Persbericht Gemeente Purmerend