Er is onrust ontstaan over de mogelijke komst van een psychedelisch muziek- en kunstfestival op recreatiepark Het Hulsbeek in Oldenzaal. ''Is het bekend dat dit evenement tot onrust en vragen in Deurningen leidt'', vraagt CDA-raadslid en Deurninger Ben Blokhuis.

''Buurt en ondernemers Hulsbeek massaal in opstand tegen mogelijke komst Psy-Fi festival'', kopt de Tubantia. Ook stuurden twee politieke partijen van de gemeente Oldenzaal een brief aan het college en Recreatieschap Twente. Zij uitten hun kritiek en zorgen op de mogelijke organisatie van dit internationale en meerdaagse evenement. ''De vrees is dat het hele gebied langdurig voor bezoekers en recreanten wordt afgesloten'', laat Blokhuis weten. Dit zou noodzakelijk zijn voor de opbouw van het evenement. Het Recreatieschap Twente en de organisatie van het festival reageren daar negatief op, maar dat neemt de vragen en zorgen bij omwonenden niet weg.

''Gezien de ligging van Het Hulsbeek en de mogelijke gevolgen voor inwoners van onze gemeente stelden wij ook vragen over dit meerdaagse evenement'', vervolgt Blokhuis. De CDA-fractie stelde afgelopen dinsdag mondelnige vragen aan de burgemeester. Blokhuis wilde weten of hij op de hoogte was van de vragen en onrust, of er contact is met de gemeente en hoe inwoners en ondernemers in de gemeente Dinkelland worden geïnformeerd en betrokken. Burgemeester Joosten gaf op zijn beurt aan dat het college op de hoogte is en daarom ook in gesprek is met de gemeente Oldenzaal. Het college van B&W in Oldenzaal beraadt zich op het al dan niet afgeven van een evenementenvergunning. ''Wanneer er meer bekend is zullen inwoners en ondernemers worden geïnformeerd'', gaf burgemeester Joosten desgewenst aan. CDA Dinkelland houdt, samen met de collega's in Oldenzaal, de vinger aan de pols.