De gemeente Dinkelland gaat in november in overleg met inwoners van Ootmarsum en belanghebbenden in gesprek over de parkeerproblematiek en de uitbreiding van terrassen. Dit heeft het college van burgemeester en wethouders geantwoord op de vragen van CDA Dinkelland.

De CDA-fractie vroeg het college in gesprek te gaan met inwoners en ondernemers naar aanleiding van de publicaties in TC Tubantia over de parkeerdruk in het centrum van het toeristische Ootmarsum.

Het college werkt aan een plan waarin de uitbreiding van de terrassen en een oplossing voor de parkeerproblematiek aandacht krijgen. Er worden plannen voor de korte en de lange(re) termijn gemaakt. De korte termijn richt zich vooral op het parkeren en de terrassen, zodat er in aanloop naar het seizoen van 2021 passende oplossingen zijn. Het college wil hierbij zo spoedig mogelijk met inwoners en belanghebbenden om tafel.

Voor de langere termijn wil het college een koers ontwikkelen waarbij de mening van Ootmarsummers essentieel is. Met de inzichten van inwoners en belanghebbenden zal een gezamenlijke visie ontstaan, waarbij belangen van groepen onderling duidelijk worden om tot oplossingen te komen. Het gaat niet alleen om het centrum van Ootmarsum maar over heel Ootmarsum.

CDA Dinkelland is blij met de toezeggingen van het college en het voorgestelde proces. ‘’Voor Ootmarsum is dit een goede ontwikkeling’’, stelt CDA-raadslid Erik Hemmer. ‘’Als we allemaal een beetje rekening met elkaar houden kunnen we de overlast en irritatie voorkomen.’’ Hemmer vindt dat dit voor zowel inwoners, ondernemers als bezoekers van de stad een goede zaak is. ‘’Ootmarsum is een prachtige stad waarin wonen, ondernemen en toerisme prima samen kunnen gaan in een goede balans en met ruimte voor elkaar’’, aldus Hemmer.