Op 23 april 2022, zijn 80e verjaardag, werd aan Gerard Mazeland uit Deurningen de gouden CDA-speld overhandigd.

Uit handen van wethouder Ilse Duursma ontving hij, in bijzijn van zijn familie, het kleinood en de bijbehorende oorkonde. ''Gerard is al CDA-lid sinds 31 december 1975 en betrokken bestuurder vanaf 24 januari 2007'', legt voorzitter Ellen Spekhorst uit. Met verschillende taken was en is hij dienstbaar en trouw aan CDA Dinkelland. ''Hij heeft zich binnen de vertrouwenscommissie ingezet voor de kandidatenwerving en de screening ervan, doet de bezorging van de nieuwsbrieven in Deurningen en omgeving, plakt bij de diverse campagnes de posters en hangt ze op. En ook bij het flyeren kunnen we altijd een beroep op Gerard doen''. Daarbovenop was Gerard decennialang raadslid en volksvertegenwoordiger in de toenmalige gemeente Weerselo.

''Gerard is een lid die veel voor het CDA heeft betekend en daar zijn wij trots op. Daarom is juist Gerard lid van verdienste van onze vereniging'', sluit Spekhorst af.