13 november 2018

Bezoek opening bio-massa energiecentrale en zonnepark 'Twence'

8 november jl. werd het grootste zonnepark van Twente en een compleet vernieuwde biomassa-energiecentrale van ‘Twence’ geopend.

Ons raadslid Femke de Kleine was hier namens het CDA bij aanwezig. De investering van ongeveer €50 miljoen in deze projecten vormt een forse impuls voor de productie van duurzame energie in onze regio. De zonneparken zullen veel huishoudens en bedrijven  van stroom en warmte gaan voorzien en de intrede van de nieuwe biomassa-energiecentrale zal  onder meer gaan zorgen voor de verwarming van de fabrieken van Grolsch en Nouryon in onze regio.

‘Twence’ heeft 15 gemeentelijke aandeelhouders, waaronder de gemeente Hellendoorn. In de loop der jaren is ‘Twence’ van afvalverwerker getransformeerd naar een heel duurzaam bedrijf. Het CDA is daarom positief over ‘Twence’ en vindt het belangrijk om diverse vormen van duurzame energie in onze gemeente te overwegen: het CDA is bijvoorbeeld ook voorstander van zonneparken op geschikte plekken in onze gemeente.