03 mei 2023

CDA Hellendoorn wil duidingsdebat

Na de aankondiging van GroenLinks en VVD om de samenwerking met Lokaal Hellendoorn te beëindigen, is de coalitie in de gemeenteraad van Hellendoorn ten einde. Dinsdagavond 2 mei heeft de fractie van CDA Hellendoorn de ontstane politieke situatie in de gemeente Hellendoorn besproken.

Vele mogelijkheden worden er in de media al geopperd over welke partijen er in een nieuwe werkbare coalitie zouden moeten komen. Maar het CDA hecht waarde aan de belangen van onze inwoners. Zij hebben er recht op te weten wat de redenen van de ontstane situatie zijn en waar iedereen op dit moment staat. Het CDA roept daarom op een openbaar duidingsdebat in een raadsvergadering te plannen, zodat helder en transparant wordt wat er aan de hand is en onze inwoners kunnen horen waar de partijen staan. Dat is de eerste stap die gezet moet worden in een proces dat zorgvuldigheid verdient; zorgvuldigheid waar onze inwoners recht op hebben.