29 september 2021

CDA uit zorgen over komst waterwingebied Daarlerveen

Afgelopen dinsdag heeft de CDA fractie haar zorgen geuit over de komst van een waterwingebied in Daarlerveen. Raadslid Janneke Vorderman riep de wethouder op om alles in het werk te stellen om de inwoners van Daarlerveen zo goed mogelijk te vertegenwoordigen en hun zorgen over te brengen, want die zijn echt serieus aldus het raadslid.

De wethouder maakt zich ook grote zorgen om de waterwinning en zegt toe dat hij hier vanuit de gemeente Hellendoorn heel scherp op zal zijn.

Het CDA uitte haar zorgen naar aanleiding van het onlangs gepubliceerde onderzoek naar de schadeoorzaken in de problemen rondom kanaal Almelo de Haandrik. Het onderzoek toont aan dat een van de schadeoorzaken het verlagen van het grondwaterpeil is, het CDA is bang dat met de komst van een waterwingebied in Daarlerveen het grondwaterpeil verder zal dalen en de problemen met verzakkingen van huizen toeneemt.