01 maart 2024

CDA Oldenzaal wil snel actie op verbeteren verkeersveiligheid in Dr. Kuijperstraat

In de raadsvergadering van maandag 26 februari diende CDA Hart voor Oldenzaal een motie in om in de komende jaren nu eindelijk eens de Dr. Kuijperstraat aan te pakken qua verkeersveiligheid. Al lange tijd (sinds 2021) kaart het CDA de verkeerssituatie in de Dr. Kuijperstraat aan. Dit keer was de aanleiding hiervoor het vaststellen van het bestemmingsplan rondom Jumbo Kuipers. Dit betekent dat door het wijzigen van de aan- en afrij route en de uitbreiding van het parkeerterrein, er nog meer (vracht)verkeer in de Dr. Kuijperstraat komt. En dat is niet zonder risico, want juist deze straat baart de buurt en ons af jaren grote zorgen!

Lees via onderstaande link het uitgebreide betoog  van raadslid Arnoud Wagelaar tijdens de raadsvergadering en de ingediende motie. Om hiervoor een raadsmeerderheid te krijgen moesten we de motie iets nuanceren, maar er is weer een belangrijk stap gezet. Hopelijk kunnen we op basis van het huiswerk van  het colllege, de bewoners nog voor de zomer 2024 de gevraagde duidelijkheid geven wanneer hun straat nu wordt aangepakt!