11 april 2024

Statement gemeenteraad over bedreiging Burgemeester

Houten 11 april 2024

Naar aanleiding van de bedreiging aan het adres van burgemeester Isabella spreken de gemeenteraadsfracties in Houten hun afkeuring uit over elke mogelijke bedreiging die is of wordt geuit tegen wie dan ook, en zeker ook tegen politieke ambtsdragers. Verschillen van mening kunnen en mogen altijd bestaan, maar het debat dient altijd gevoerd te worden in wederzijds respect en met eerbiediging voor elkaars persoonlijke levenssfeer.

De raad is zich er terdege van bewust dat de besluitvorming over de Houten Hub zowel voor- als tegenstanders bezig houdt. De gemeenteraad en het college streven naar zorgvuldige besluitvorming over de Houten Hub. Het staat alle inwoners van Houten vrij om hun mening onder de aandacht te brengen. Het college van B&W doet voorstellen aan de raad en de raad besluit, ook over de Houten Hub. Het is de raad die de eindverantwoordelijkheid heeft als hoogste orgaan in de gemeente. De fractievoorzitters vinden het belangrijk om deze helderheid in het proces te benadrukken.