Dorus Helsen

Fractielid

Dorus Helsen is 41 jaar sinds deze raadsperiode raadslid voor het CDA. Dorus is wijnkenner en als zelfstandig ondernemer/adviseur werkzaam in de zakelijke dienstverlening. Zijn expertise heeft betrekking op onroerend goed vraagstukken, financiën en de horeca/leisure. Dorus is kerkelijk meelevend bij de rooms-katholieke geloofsgemeenschap Veenendaal en daarbinnen actief als voorzitter locatieraad Sint Willibrord onderdeel van de Zalige Titus Brandsma Parochie.

Bij het CDA voel ik mij thuis. Het CDA is een brede volkspartij die vanuit een christelijke traditie naar mensen omkijkt en van daaruit politiek bedrijft. Binnen het CDA is ook in Veenendaal ruimte voor mensen met verschillende achtergrond. Het CDA stimuleert initiatieven uit het maatschappelijk middenveld en staat klaar voor de zwakkeren uit de samenleving. Financieel gezond beleid is ook op gemeentelijk niveau, vooral in deze tijd, belangrijk. Juist in een gemeente die haar financiën op orde heeft, zijn er voor degenen die dat nodig hebben, meer kansen en middelen. Het ondernemingsklimaat in Veenendaal is van oudsher breed aanwezig, de concurrentiepositie die Veenendaal heeft op het gebied van het winkelaanbod en de bedrijventerreinen, is sterk. Graag zet ik mij in voor een mooi en krachtig Veenendaal.