Karel Martinet

Raadslid en Commissielid

Naam: Karel Martinet

Voor het CDA actief als: Raadslid, Lid commissie Ruimte, Plaatsvervangend lid commissie Middelen, Plaatsvervangend lid presidium

Geboortedatum: 15-01-1951

Adres: Julianastraat 98, 4566 AJ Heikant

Telefoonnummer: 0114-370555

E-mailadres: martinet@zeelandnet.nl

In het dagelijks leven:
Mijn vrouw en ik wonen in Heikant. Wij hebben een zoon en een dochter maar die wonen en werken inmiddels allebei ver weg.

Als burger van Hulst voel me betrokken bij alles wat er gebeurt in deze wereld maar vooral bij het reilen en zeilen dichter bij, zoals in onze gemeente.

Naast bezig zijn in de buitenlucht, ik tuinier graag en ik vind fietsen plezierig, is politiek mijn grote hobby. Ik was 16 jaar bestuurder bij het waterschap en ook 4 jaar Statenlid. Sinds 2010 lever ik een bijdrage aan de politiek in de gemeente Hulst, als raadslid voor het CDA. Deelnemen aan sociale activiteiten en tijd nemen voor een praatje met de mensen vind ik belangrijk. Lezen doe ik veel, maar ook een lekker hapje en een drankje kan ik wel waarderen. Ik hou van de natuur maar ik ben tegen vernietiging van goede landbouwgrond om daar kunstnatuur van te maken.

Het grootste deel van mijn werkzame leven speelde zich af bij Philips. Daarnaast was ik parttime akkerbouwer. Na mijn pensionering heb ik samen met mijn vrouw een kookstudio opgezet en in de zomer doen wij aan hoevelogies.

In het kort:
Waar ga ik voor: Leefbaarheid voorop. Voor de werkgelegenheid:  een goed economisch beleid,  een goede infrastructuur en eenvoudige regelgeving. Gemeente stimuleert ook cultuur en sport en ze heeft de regie van de zorg voor de ouderen en de zwakkeren. Veiligheid, openbare orde of de zorg voor onze medemens: de overheid kan het niet alleen, iedereen moet meedoen. Voorzieningen behouden en verpaupering, ook van kerken, tegengegaan. Een bloeiend verenigingsleven is een groot goed.

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.