07 maart 2022

CDA Kapelle overhandigt braille-versie van verkiezingsprogramma

Op maandag 7 maart overhandigde het CDA Kapelle de braille-versie van haar verkiezingsprogramma aan mevrouw Verbart uit Kapelle, die slechtziend is en momenteel braille leert. Op deze bijeenkomst in de Vroone was ook een vertegenwoordiger van Visio aanwezig, die lijsttrekker Maarten Hage liet ervaren hoe het is om een visuele beperking te hebben. Ook kon zij meer vertellen over de inzet van Visio voor een samenleving die ook toegankelijk is voor slechtzienden. CDA Kapelle wil namelijk dat iedereen mee kan doen in onze maatschappij en maakt haar verkiezingsprogramma daarom ook beschikbaar in brailleschrift. Omdat het programma van CDA Kapelle onlangs verkozen is tot beste lokale CDA-verkiezingsprogramma van Nederland, was ook landelijk bestuurslid van het CDA en gemeenteraadslid in Capelle aan den IJssel Devie Badloe aanwezig om CDA Kapelle te feliciteren met deze verkiezing en kennis te maken met onze gemeente. Voorafgaand aan de bijeenkomst is zij daarom rondgeleid in het Fruitteeltmuseum, waar CDA Kapelle ook een gesprek met fruittelers had georganiseerd.

Kent of bent u iemand die graag een braille-versie van het verkiezingsprogramma ontvangt? Mail dan naar [email protected]