#1 Sander van der Kaaij

Lijsttrekker, Rhoon

Waar kennen we Sander van?

Sander is 27 jaar oud, geboren in Poortugaal en woont nu in Rhoon. Je kan 'm herkennen aan die typische rode krullen, maar bijvoorbeeld ook omdat hij lang heeft gewerkt bij een lokale (agrarische) ondernemer. Daarnaast is Sander organist bij de Maranathakerk en de Dorpskerk in Rhoon! Maar, je kan Sander vooral kennen omdat hij al sinds 2014 voor het CDA actief is. In 2014 deed hij mee op plaats zes en hield hij zich bijvoorbeeld bezig met het Buytenland van Rhoon. In 2018 deed Sander voor het eerst mee als lijsttrekker voor het CDA in Albrandswaard, en wist het CDA als een van de weinige partijen haar zetelaantal te houden. Sander kent alle dossiers, weet wat er in onze dorpen speelt en spreekt met iedereen: van de betrokkenen rond De Omloop tot de boeren in onze polders, en onze lokale muziekverenigingen.

Waarom wil je de Raad in?

''Als geboren en getogen Albrandswaarder vind ik het belangrijk om iets te kunnen betekenen voor onze inwoners. De afgelopen vier jaar hebben we dat in de coalitie gedaan, en hebben we altijd hard gewerkt aan betrouwbare, stabiele en inhoudelijke politiek. Daar staan we als CDA voor: nooit op de man, maar altijd op de inhoud. We hebben elkaar nodig bij alle grote opgaven waar we voor staan, zoals bijvoorbeeld de woningbouw. Het CDA Albrandswaard staat voor sociale, christendemocratische politiek. Met oog voor elkaar, zorg voor de mensen die het nodig hebben en met een realistische blik op de toekomst. Met de tien punten die we als CDA hebben opgesteld maak ik dat karwei als aanvoerder in de komende vier jaar graag af: met een mooi team, maar vooral met resultaat voor Albrandswaard!''