09 mei 2023

CDA Alphen a/d Rijn kijkt terug op een succesvolle ALV

Op 8 mei kwamen de leden van het CDA Alphen a/d Rijn bijeen. Het bestuur en de fractie kijken terug op een succesvolle en gezellige algemene ledenvergadering. Middels een interactieve agenda, waarbij leden veel aan het woord kwamen, leidden voorzitter Patrica de Sain en vice-voorzitter Kees van Velzen ons vakkundig door de vergadering.

De agenda zag er als volgt uit:

• Huishoudelijk gedeelte met o.a. vaststellen jaarrekening, afscheid Rens van Nierop als penningmeester en benoeming Wim van der Hoek als penningmeester en bestuurslid.
  • Terugblik op verkiezingen, op de uitslag, en het formatieproces.
  • De staat van CDA Alphen; welke speerpunten hebben wij en wat zijn onze krachten

Ook hadden wij bezoek van Statenlid Arjen Veerman en Dagmar van den Herik vanuit CDA Zuid-Holland. Afsluitend is er nog genoten van een drankje en bitterballen.

We willen Rens van Nierop hartelijk bedanken voor zijn inzet in het bestuur als penningmeester. We weten zeker dat onze wegen in de toekomst nog een paar keer zullen kruisen. Zie hieronder een deel van de bedankspeech van onze voorzitster:

"Lieve Rens, Sinds eind 2018 zitten we samen in het CDA bestuur van Alphen en van het begin af aan waren we maatjes. We zijn alle twee meer van aanpakken dan van veel vergaderen en vinden het belangrijk dat het ook vooral goed is met elkaar. Dat is enerzijds ook kenmerkend voor onze partij, die gestoeld is op de belangrijkste Christelijke waarde van Naastenliefde. Anderzijds is het ook vooral kenmerkend voor ons als levensgenieters. Verder ben jij iemand met hart voor de zaak, nuchter verstand, trouw en relativerend. (...)
Vanaf 11/11/2020 heb jij het Penningmeesterschap van Glen Crisson overgenomen. Super fijn dat je dit hebt gedaan, want de cijfers klopten altijd maar bij de presentatie heb ik nog wel eens gedacht …oh oh… maar het kwam altijd weer goed.

Rens, tot slot wil ik je ontzettend hartelijk bedanken voor onze fijne samenwerking. Wij waren een topteam van water en vuur en dan in de goede zin van het woord. Waar ik nog wel eens wat veel vuur kan hebben, was jij water want je bent altijd de rust zelve en ik heb dan ook menig keer bij jou stoom af kunnen blazen. Dan had jij altijd weer een wijs advies, waardoor ik er niet al te fel inging of dat jij het met al jouw tact en levenservaring oppakte. Ik ga je dan ook ontzettend missen! Maar je hebt gelukkig al gezegd dat ik je altijd mag bellen, dus we houden zeker contact. Nogmaals dankjewel voor al je inzet en we blijven graag op je rekenen.
Namens bestuur Alphen aan den Rijn,
Patricia de Sain-Innemee
Voorzitter a.i. "

Tegelijktijd verwelkomden wij Wim van der Hoek als nieuw bestuurslid en penningmeester. We kijken uit naar de samenwerking!
Al met al was het een positieve avond; vol met energie en creativiteit. We barsten van de energie om samen toe te werken naar een verkiezingswinst in 2026.

Dank allemaal voor jullie komst!