03 november 2023

Reactie Helma van de Louw over nieuws bereikbaarheid Boskoop

Op dinsdag 31 oktober, in zijn welkomstwoord tijdens de bewonersbijeenkomst in Boskoop, gaf wethouder Schotanus aan dat er nu geen geld is voor hele dure oplossingen voor de oeververbinding in Boskoop. Na breed ingezette communicatie is er geen of weinig draagvlak voor de drie varianten voor een oeververbinding bij Boskoop en het technisch ingewikkeld is qua inpassing. Een extra brug over de Gouwe bij de Noordkade en deze door een deel van het Gouwebos verbinden met een randweg tussen Waddinxveen en Boskoop (Verlengde Bentwoudlaan) lijkt steeds meer aan draagvlak te winnen.

In zowel het CDA-programma als Coalitie akkoord 2022-2026 staat een tweede oververbinding genoemd en het CDA aan blijft aan oplossingen voor Boskoop werken. De leefbaarheid op de Zijde is hier in het geding en ook de kwetsbaarheid van het dorp met maar 1 oeververbinding, de hefbrug uit 1936, is zeker een groot punt van aandacht. "De oude dame" kraakt regelmatig en dat kan het dorp gesplitst door de Gouwe niet hebben.

Half november is er een bijeenkomst van statenleden en gemeenteraadsleden waarin de projecten en stand van zaken in het project Beter Bereikbaar Gouwe zal worden besproken. Wordt vervolgd dus.