04 december 2023

Terugblik TK23 - Een brief van Floris

Uit de fractieflits van 1.12.2023

Beste leden,

Met een hart vol dankbaarheid kijk ik terug op de recente Tweede Kamerverkiezingen. Als kandidaat voor het CDA heb ik het voorrecht gehad om samen te werken met een ongelooflijke groep mensen. Dank aan iedereen die zich heeft ingezet: de vrijwilligers die onvermoeibaar flyers hebben verspreid, met mij de wijken groen hebben gemaakt, banners en posters hebben opgehangen, en zo enthousiast onze boodschap hebben uitgedragen.

Het waren uitdagende verkiezingen, waarin we vanuit een achterstand begonnen. Mijn complimenten gaan uit naar Henri, wiens leiderschap en visie essentieel zijn voor onze partij. Hoewel de tijd beperkt was, heeft hij een blijvende indruk gemaakt, zowel binnen als buiten onze CDA-gemeenschap. Zijn groeiende populariteit is een veelbelovend teken voor de toekomst.

Een leerzaam aspect van deze verkiezingen was het succes van de PVV, die ondanks een minimale campagne aanzienlijke zetelwinst boekte. Dit benadrukt het belang van een heldere, consistente boodschap, iets waar wij als CDA ook naar moeten streven. We moeten deze ingeslagen weg blijven volgen en Henri blijven steunen, zowel in goede als in slechte tijden. Hoewel we misschien niet direct een grote sprong in zetelaantal zullen maken, vraag ik om geduld en vertrouwen.

Deze verkiezingen hebben mij persoonlijk veel gebracht: de kans om Alphen op de kaart te zetten, onvergetelijke ervaringen, en de mogelijkheid om zoveel inspirerende mensen te ontmoeten.

Ik ben dankbaar voor deze ervaring en kijk uit naar de toekomst. Wees gerust, ik blijf mij met enthousiasme inzetten voor onze gemeente en voor het CDA. Samen bouwen we verder aan een hoopvolle toekomst!

Met warme groeten,

Floris Out