07 maart 2014

CDA Gouda: geen scooters meer op de Voorwillenseweg

Iedereen die wel eens fietst over de Voorwillenseweg weet het: scooters rijden er vaak veel te hard. Voor schoolgaande kinderen, ouderen en bijvoorbeeld moeders met kinderen echt heel erg gevaarlijk. Er hebben zich dan ook de afgelopen jaren meerdere ongevallen voorgedaan.

CDA Gouda kandidaat Eppy Boschma wil dat er ingegrepen wordt en dat scooters geweerd worden op de Voorwillenseweg: “Extra politie-inzet om de snelheid te controleren helpt ook, maar de politie heeft z’n handen al vol aan andere dingen. Maak van de Voorwillenseweg een echt fietspad en maak het veilig voor iedereen.”

CDA Gouda wil dat er, met omwonenden, een plan gemaakt wordt voor betere verkeersstromen. Hierbij moet de veiligheid van kwetsbare verkeersdeelnemers voorop staan. En dat kán, het is een kwestie van durven en sámen problemen aanpakken.

CDA Gouda kandidaat en inwoner van Goverwelle, Martijn Vroom: "Wijken en buurten moeten veilig en kindvriendelijk zijn. En dan moet je soms stappen durven zetten. Als CDA Gouda vinden wij het belangrijk naast de ouders en ouderen van Goverwelle te staan.”