05 maart 2013

CDA Gouda komt met meldpunt ouderenzorg

GOUDA - CDA Gouda maakt zich grote zorgen om de toekomst van de ouderenzorg in de stad.  Want bij zorg moeten kwaliteit, persoonlijke zorg en betaalbaarheid voorop staan. Door het kabinetsplan om de reikwijdte van de AWBZ fors in te perken - alleen de zwaarste langdurige zorg blijft binnen de AWBZ - en bezuinigingen toe te passen komt de zorg onder druk te staan.

CDA-burgerraadslid Wim Meijerink maakt zich met name zorgen over de toekomst van de langdurige zorg en de opeenstapeling van lasten. Deze komen teveel bij ouderen en gezinnen terecht. Het CDA wil een stad waar opa en oma en kinderen, kleinkinderen een goede toekomst kunnen hebben.

Door de aanpak van de AWBZ door de kabinetsplannen is de vraag wat er overblijft van de kwaliteit en de persoonlijke zorg. Deze knelpunten wil het CDA van de gebruikers van AWBZ zorg zelf horen. Diegene die in de praktijk met zorg te maken hebben kunnen het beste aangeven waar knelpunten ontstaan als het gaat om kwaliteit en persoonlijke zorg.

Daarom komt het CDA met een zorgmeldpunt. Door het instellen van een meldpunt voor ouderenzorg kunnen mensen zich melden om aan te geven waar de risico's van verlies van kwaliteit en persoonlijke zorg zitten. De meldingen worden gebruikt om Mona Keijzer, Tweede Kamerlid voor het CDA, te informeren en een plan van aanpak voor Gouda te maken.

Iedereen kan zich melden via [email protected] of telefonisch bij Wim Meijerink 0681054486.