10 januari 2018

CDA Gouda wil samenwerkingsovereenkomsten met Gouwenaars

GOUDA - Geen dichtgetimmerde coalitieakkoorden meer, maar samenwerkingsovereenkomsten met Gouwenaars. Dat plan lanceerde CDA Gouda afgelopen weekend tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst, waar de aftrap voor de campagne van de gemeenteraadsverkiezingen plaatsvond. Tevens vond er een collecte plaats voor AV Gouda, de vereniging die rond de jaarwisseling getroffen is door een brand.

Lijsttrekker Huibert van Rossum: "De uitdagingen van vandaag kunnen alleen met Gouwenaars worden aangepakt. Denk aan zorg, veiligheid, integratie en leefbaarheid. Daarom wil CDA Gouda geen dichtgetimmerde overeenkomsten meer met politieke partijen sluiten maar stadsconvenanten. Af te sluiten met buurten, sportverenigingen en jeugdzorgpartners. De overeenkomsten gaan over de gezamenlijke doelen, (financiële) middelen, en rolverdeling; wie doet wat. Op deze manier werken we echt samen aan een sterker Gouda. Met de Gouwenaar in plaats van over hun hoofden heen." Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst lanceerde Van Rossum een infographic waarin het verkiezingsprogramma van CDA Gouda is samengevat. "Met een fantastisch team kandidaten gaan we ervoor onder het motto ‘Samen kunnen we meer. Voor een Gouda dat we willen doorgeven’."

Actie voor AV Gouda
Tijdens de nieuwjaarsreceptie werd er geld ingezameld voor AV Gouda. Van Rossum: "Een sterker Gouda betekent ook florerende sportverenigingen. Helaas is AV Gouda getroffen door brand. Als CDA Gouda dragen we sport, sporters, vrijwilligers en verenigingen een warm hart toe. Triest dat AV Gouda door de brand het deels trainingsmateriaal kwijt is. Vandaar dit steuntje in de rug."

Lancering WhatsApp-nummer
Omzien naar elkaar is voor CDA Gouda een belangrijk speerpunt. Daar hoort ook bij het geven van ruimte aan de Gouwenaar. Het is een veel gehoord signaal van Gouwenaars actief voor buurtinitiatieven, in wijkteams, maatschappelijke organisaties, bedrijven, kerken,  scholen, vrijwilligersorganisaties, verenigingen of bij vluchtelingenwerk. CDA Gouda vindt het belangrijk om naast alle gesprekken en ontmoetingen ook via sociale media goed bereikbaar te zijn voor suggesties vanuit de stad hoe zij Gouda voor zich zien. Daarom lanceert CDA Gouda, als vervolg op de al eerder ingezette #whatsupinGouda campagne, een speciaal WhatsApp-nummer waar mensen suggesties op door kunnen geven over de stad. Het nieuwe nummer is: 06-53391341.

Lees het volledige CDA-verkiezingsprogramma hier.
Voor de kandidatenlijst, klik hier.

Zie hieronder de infographic waarop het CDA-verkiezingprogramma puntsgewijs staat samengevat: