28 oktober 2016

CDA-wethouder doet mee aan WinterTijdChallenge

In de nacht van zaterdag 29 oktober, als de wintertijd ingaat, is er een Challenge voor volwassenen, ouder dan 12 jaar, waarbij zowel compentatief als vrij gezwommen kan worden van 2 tot 2 uur. CDA-wethouder Jan Willem van Gelder geeft het startsein en zal zelf meezwemmen.

Spieren voor Spieren

Spieren voor Spieren is én heeft een goed doel: het onmogelijke mogelijk maken voor 20.000 kinderen met een spierziekte. Dat doen we door gezonde spieren in te zetten voor zieke spieren: tijdens sportieve acties zoals de Wintertijd Challenge en Spierathlon, met sportieve partners en met sportieve ambassadeurs. We halen geld op voor wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten, voor de verbetering van het diagnose- en behandelingstraject en voor hulpmiddelen en het organiseren van leuke dagen.

WinterTijdChallenge

In de nacht van 29 op 30 oktober 2016 vindt de 6e editie van de Wintertijd Challenge plaats. Tijdens het teruggaan van de klok van zomertijd naar wintertijd wordt er op meer dan 100 locaties in Nederland gesport om geld in te zamelen voor meer onderzoek naar spierziekten bij kinderen.

Meer informatie

Meer informatie over de actie in Gouda en mogelijkheid tot sponsoring: https://www.wintertijdchallenge.nl/challenge/gouda-zwemt-voor-spieren.