05 februari 2015

Fractievoorzitter Huibert van Rossum over ontwikkelingen PWA-kazerne

GOUDA - Gisteren (5 februari) heeft het College tijdens een persconferentie bekendgemaakt dat het geen bezwaren heeft tegen het gezamenlijk plan voor een moskee (El Wahda), school voor speciaal onderwijs (De Ark) en een kinderdagcentrum (Gemiva) in de Prins Willem Alexander Kazerne. Het college heeft besloten om aan de gemeenteraad voor te stellen om kredieten voor De Ark en Gemiva ter beschikking te stellen zodat de plannen door kunnen gaan. Het plan zal binnenkort in de gemeenteraad worden besproken. Het CDA heeft nog veel vragen hierbij.

Fractievoorzitter Huibert van Rossum in een eerste reactie: "Veel vragen blijven onbeantwoord. Voor CDA Gouda is er nog veel onduidelijk. Het onderzoek naar de geldstromen is bijvoorbeeld niet openbaar. Het CDA zou dit graag openbaar willen maken. Verder zijn de risico's voor de gemeente nog niet helder, bijvoorbeeld als het gaat om de sloop van de bunker. Tevens is de buurt niet betrokken in de planfase, iets wat het CDA een gemiste kans vindt. Dat is al eerder aan de orde geweest. CDA Gouda wil graag eerst de feiten op tafel en dan pas besluitvorming. Transparantie en helderheid zijn gewenst!"

-

Voor vragen: [email protected], 06-14798072. Hier kunt u de vergaderdocumenten inzien die betrekking hebben op dit onderwerp. Het gebruikte beeld is afkomstig van de Gemeente Gouda.