18 november 2017

Goudse ondernemers in het zonnetje gezet

GOUDA - Blij verrast waren de Goudse ondernemers die vanuit het CDA Gouda vrijdag bloemen uitgereikt kregen. Dit in het kader van de landelijke dag van de ondernemer. Gerdina van Beek van Passie & Bloem leverde met veel plezier de prachtige boeketten. Martijn van der Wind, Michiel Bunnik, Niels Honkoop en Marc Alexander de Man brachten ze op bestemming met de herkenbare groene bakfiets.

Het echtpaar van den Eng van de Firma van den Eng, sinds 1927 gevestigd met een witgoedhandel in Korte Akkeren, was één van de gelukkigen. Hoewel inmiddels 77 jaar is het echtpaar Van den Eng nog altijd vier dagen per week actief, en dat al bijna 65 jaar. Dat verdient een dikke pluim en bloemen.

Ook werden de eigenaresse en haar zus van De Kokkerie Kook -en Tafelgerei aan de Zeugstraat bezocht. De Kokkerie is al decennia een begrip in Gouda. De eigenaresse en haar zus stoppen ermee na een halve eeuw in het vak actief te zijn geweest. De 18e november is de winkel voor het laatst open. Alle hulde voor hen en eveneens bloemen.

Ook Henri uit Gouda ontving bloemen. Hij spant zich dag in dag uit in voor het schoon houden van Gouda. Sinds een half jaar actief op dat vlak en nu al is hij vol plannen om te groeien naar een sociale coöperatie. Lof ook voor Henri.

Martijn van der Wind, kandidaat nr 4 voor CDA Gouda: ‘Wij zijn trots op de ondernemers in Gouda en willen via deze actie hen in het zonnetje zetten als blijk van onze waardering aan alle ondernemers. Gouda als MKB-vriendelijke stad is waar we ons graag voor inzetten. Het MKB is de motor van onze Goudse samenleving en moeten we koesteren’.