05 juni 2015

Nieuwsflits mei 2015

Mei heeft voor velen van u enkele vakantiedagen gebracht. Lekker erop uit of even ontspannen, wellicht met de kinderen of de kleinkinderen. Ook de fractieleden hebben de rust en de bezinning van Hemelvaartsdag en Pinksteren opnieuw als positief ervaren. En deze rust heeft hen duidelijk nieuwe energie gegeven! De fractie van CDA Gouda kijkt graag met u terug op de maand mei.

Ook al is de PWA-kazerne en de mogelijke moskee aldaar op dit moment van de voorpagina verdwenen, het overleg met de buurt gaat door en een nieuwe besluitvormingsronde komt er aan. De zorg verdwijnt voorlopig vast niet van de voorpagina's. In Gouda moet er nog veel geregeld worden, bijvoorbeeld met betrekking tot de adviesraden.

Maar de fractie verliest in de reuring van alledag de lange termijn niet uit het oog. Er zijn zorgen over gaten die ontstaan in de democratische controle door de regionalisering van allerlei beleid. CDA Gouda wil nadenken over oplossingen. Zou een regio-raad kunnen bijdragen?

Verder leest u over de relatie tussen Gouda, Parma en Roquefort en over de inbraken in Gouda.

Klik hier om de nieuwsflits te lezen (opent pdf).