10 oktober 2023

14 oktober Katwijk aan Zee: zwerfafvalruimactie én praatje op straat met CDA Katwijk

Team CDA Katwijk verlengt de Katwijkse Duurzaamheidsweek nog even. Waar deze week over groen, duurzaamheid en milieu op vrijdag de 13e eindigt, voegt de groene brigade van CDA Katwijk er op zaterdag 14 oktober tussen 10.00 en 12.00 uur een zwerfafvalruimactie in Katwijk aan Zee aan toe. Rondzwervende blikjes, plastic, snoeppapiertjes, peuken én andere rommel verdwijnen in de afvalzakken. Want wie ziet de openbare ruimte niet het liefst schoon en zwerfafvalvrij?

Tijd voor een praatje
Tijdens het opruimen is er altijd tijd voor een praatje op straat met iedereen die dat wil. Wil je aandacht vragen voor iets, zorgen delen of ideeën meegeven, spreek ons aan op straat. Altijd goed! Want dát is waar de CDA Katwijk-fractie om bekend staat: uit het gemeentehuis gaan, dichtbij mensen zijn, écht luisteren en weten wat er speelt bij inwoners, verenigingen en in de wijken. Zo zijn we op straat al met veel mensen in gesprek gekomen en dat wordt gewaardeerd.

Meedoen kan altijd!
Zin om mee te doen met de zwerfafvalopruimactie in Katwijk aan Zee? Gezellig! Er ligt een grijper en afvalzak op je te wachten. We vertrekken zaterdag 14 oktober om 10.00 uur vanaf het parkeerterrein bij Sportpark Goerie, Goerie 1.

Elke keer in een andere wijk
Team CDA Katwijk voert deze schoonmaakacties + praatmomenten op straat al het hele jaar uit. Eerder was de club aan de slag in Rijnsburg, Valkenburg, rond het Bosplein en in Katwijk a/d Rijn. Dat levert telkens weer volle zakken afval én leuke gesprekken met inwoners op. Nu is Katwijk aan Zee aan de beurt. Heb je een suggestie voor een volgende locatie, wil je in gesprek met de fractie of ons ergens uitnodigen? Mail dan naar [email protected] en we komen heel graag in actie.