12 oktober 2021

CDA aanwezig bij duurzaamheidsontbijt

Vrijdag 8 oktober was de Dag van de Duurzaamheid. Daarom organiseerde het Natuurcentrum Katwijk samen met Bewust aan de Kust zaterdagochtend een duurzaamheidsontbijt in de Redschuur in Katwijk aan Zee. Woordvoerder duurzaamheid Jonathan de Mooij was, in alle vroegte, van de partij. Lees hier zijn verslag.

Duurzaamheidsinitiatieven
“Tijdens het ontbijt vertelde verschillende sprekers over hun duurzaamheidsinitiatief. De ochtend werd geopend door Caroline Koiter van Natuurcentrum Katwijk. Daarna volgde Louis van Schie van Coast Busters. Louis vertelde vol passie over de Limes Bubble Barrier die voorkomt dat klein plastic uit de oude Rijn in de zee terecht komt. Deze barrière moet volgens Louis volgend jaar rond de zomer werken!”

Inspirerende ideeën
“Een ander leuk initiatief kwam van Esmee Messemaker die haar Ketting Kledingruil door de wijk laat gaan. Iedereen in de ketting kan kleding pakken en doneren. Zo wordt er minder nieuwe kleding gekocht. Ook Janine ter Haar (Tiny Houses Katwijk), Peter van Duijvenbode (Steenbreek Katwijk), Aldert (Natuur om de Hoek) en Jan de Lange (Ringpark Katwijk) stapten met hun inspirerende verhalen op de zeepkist. Als laatste was Erik Vegt aan de beurt. Zijn onderneming ontwikkelde een volledig elektrische boot. Hierop heb ik mogen meevaren. Een leuke afsluiting van de ochtend!”