27 maart 2020

Eensgezind en samen deze crisis door

Katwijk, Nederland en de wereld gaan door een moeilijke tijd. We hebben te maken met een virus waarvan we nog lang niet alles weten, maar waarvan duidelijk is dat we maatregelen moeten treffen en die moeten naleven.

Eensgezind
Het is een volstrekt unieke situatie voor onze gemeente. Het raakt niet alleen drastisch onze persoonlijke levens maar ook de lokale economie en bedrijvigheid. Toch is het mooi om te zien dat er eensgezind gewerkt wordt vanuit het besef dat we samen deze crisis aankunnen. De vele burgerinitiatieven geven daar blijk van. Op deze plaats speciale dank daarvoor en ook aan alle zorgmedewerkers, schoonmakers, bevoorraders, leerkrachten en al die anderen die zich maximaal inzetten voor onze samenleving. We doen het met zijn allen.

Gemeenteraadswerk
Het gemeenteraadswerk gaat zoveel mogelijk door. We zullen een manier moeten vinden om vergaderingen en ons raadswerk te beperken tot hoofdzaken zonder het democratische proces en zorgvuldige besluitvorming te verstoren. Als er geen strikte noodzaak is, is het vanwege de maatregelen om verspreiding van het virus tegen te gaan, beter om inwoners en raadsleden niet in een vergaderzaal bijeen te laten komen. Op 6 april wordt opnieuw gekeken wat de stand van zaken is.

Wees scherp en blijf goed op elkaar letten.

Bereikbaarheid CDA-fractie
De CDA-fractie is in deze ‘vreemde periode’ in ieder geval bereikbaar via mail. Als je ergens over in ‘gesprek’ wilt met ons, stuur ons dan een mailtje: [email protected] of een berichtje via Facebook, Twitter of Instagram. De gegevens van onze individuele raadsleden zijn zowel op onze site als de gemeentelijke website te vinden.

Let op elkaar
Er zijn flink wat maatregelen getroffen en er volgen er mogelijk nog meer. Houd 1,5 meter afstand, werk zoveel mogelijk thuis en kom niet in groepjes bij elkaar. Om al die zorgmedewerkers die nu overuren draaien – op onze beurt – te helpen is het van het grootste belang dat we deze regels met zijn allen opvolgen zodat zij niet overbelast raken. Wees scherp en blijf goed op elkaar letten. Fractievoorzitter Barend Tensen: "Het is de gemeenschapszin en het verantwoordelijkheidsgevoel voor elkaar die onze gemeente groot hebben gemaakt, wij zijn ervan overtuigd dat deze eigenschappen ons ook zullen helpen in deze coronacrisis."