30 december 2020

Kerkklokken luiden door heel de gemeente tijdens jaarwisseling

Op donderdag 31 december, om 0.00 uur, zullen de kerkklokken in alle dorpskernen klinken. Zowel in Katwijk, Rijnsburg als Valkenburg is ruim gehoor gegeven aan de oproep van het CDA om, in afwezigheid van festiviteiten, de kerkklokken te luiden.
CDA-fractievoorzitter Barend Tensen: “We hebben alle kerkgemeenschappen benaderd en ze reageerden eigenlijk allemaal enthousiast. In sommige gevallen bleek het praktisch moeilijk uitvoerbaar, maar de meeste kerken doen mee. Ontzettend mooi. Echt een teken van verbondenheid na een moeilijk jaar.”

Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg
In Katwijk zullen, zoals het er nu uitziet, onder anderen de Nieuwe Kerk, de Witte Kerk, De Johannes de Doperkerk, de Pniëlkerk, de Triumfatorkerk, de Ontmoetingskerk en de Dorpskerk de klokken luiden. In Rijnsburg de Grote of Laurentiuskerk en in Valkenburg de Protestants Hervormde Kerk aan het Castellumplein. Het CDA wenst iedereen alvast een goede en veilige jaarwisseling toe.