03 december 2021

CDA: Maak buitensporten na 17 uur mogelijk!

We kunnen niet meer sporten en trainen. Dat is een reactie van veel van de Nieuwkoopse inwoners. Velen zijn getroffen door de maatregelen dat er na 17:00 uur niet meer in een groepsverband gesport kan worden. Volgens de Nieuwkoopse CDA afdeling moet dit anders. Daarom heeft de afdeling een oproep gedaan bij de Tweede Kamerfractie om de COVID maatregel te heroverwegen.

Volgens de CDA afdeling is sporten in de buitenlucht van belang voor de fysieke en mentale gezondheid. “Vitaal blijven helpt bij het doorkomen van deze moeilijke tijd en draagt ook bij aan de weerstand tegen infecties. Uiteraard gaat dit hand in hand met het belang van voldoende vaccineren, aangezien dit enorm helpt tegen ernstig ziekteverloop.” leest de oproep van de lokale CDA’ers.

De verenigingen spelen hier -volgens de christendemocraten- een belangrijke rol in: “Uit onze ervaring blijkt dat verenigingen met elkaar deze verantwoordelijk kunnen dragen. We doen het samen maar daar hoort ook bij verantwoordelijkheid nemen en delen.”. De verklaring is als inbreng voor het COVID debat in de Tweede Kamer naar de CDA fractie verstuurd.