03 oktober 2018

CDA voorzichtig positief over richting Intratuin dossier

Het CDA is positief maar terughoudend in de huidige ontwikkelingen in het Intratuindossier. Tijdens de verkiezingen was het een van de belangrijkste punten. De ontwikkeling van Ter Aar en een mogelijke permanente supermarkt achter de intratuin. Sinds maandag is er nieuws.

Er liggen plannen voor een nieuwe supermarkt op de locatie van de Vlinder. CDA-wethouder Antoinette Ingwersen is in overleg met vastgoedontwikkelaar van Hoorne en supermarktketen Vomar tot een plan gekomen om een nieuwe supermarkt inclusief horeca te bouwen in het centrum van Ter Aar.

In de tussentijd komt er een tijdelijke supermarkt achter de Intratuin maar deze gaat direct weg wanneer de nieuwe supermarkt wordt geopend. Naast de supermarkt komen er geen andere winkels in de tijdelijke locatie.

Fractievoorzitter Kees Egberts laat weten positief tegenover het besluit te staan: “Het zijn moeilijke onderhandelingen. Er zijn veel verschillende belangen en de situatie blijft lastig. Toch zien we door de constructieve houding van beide partijen dat er een positief plan ligt.” Egberts geeft aan dat het plan tegemoet komt aan de wens om geen permanente supermarkt achter de Intratuin-locatie toe te staan.

CDA wethouder Antoinette Ingwersen is duidelijk: “Een mogelijke rechtszaak kan de gemeente verliezen en dan komt er permanent een supermarkt samen met andere detailhandel. Nu hebben we een scenario waarin het centrum van Ter Aar verder wordt versterkt.”