27 februari 2018

Organiseer informatiebijeenkomst over Intratuin!

Er is al over iedereen wat gezegd: de ondernemers, de Intratuin, de gemeente, maar de inwoners lijken te ontbreken. Veel van hen zitten met vragen die nog niet beantwoord zijn. Lijsttrekker van het CDA en Ter Aarder Kees Egberts roept de gemeente op om een informatiebijeenkomst te organiseren, samen met de inwoners: “Zo kunnen Ter Aarders de antwoorden krijgen op hun zeer terechte vragen!”

“Op dit moment is het voor de inwoners vooral afwachten. Er is niet genoeg proactieve communicatie over dit onderwerp, terwijl de mensen rondom de Intratuin gewoon heel duidelijke zorgen hebben”, aldus Egberts. “Door samen met inwoners de voorbereidingen te treffen, kunnen zij aangeven waar zij behoefte aan hebben. Dit gaat over de verkeersveiligheid, hun woonomgeving, de winkels, dit gaat over ons Ter Aar.”

De afgelopen weken zijn de bouwplannen achter de Intratuin veelvuldig in het nieuws geweest. Egberts geeft aan dat ondanks alle aandacht in het nieuws de inwoners vaak nog in het duister tasten: “De geruchtenmachine draait op volle toeren, maar de inwoners zijn vooral op zoek naar feiten, naar betrouwbare informatie. Laat de gemeente dan ook komen met de antwoorden op de vragen waar zij mee zitten. Wat nu nodig is is een bewonersbijeenkomst waar de gemeente in dialoog kan gaan met de bewoners en hen kan informeren over de huidige situatie.”