Drie redenen om raadslid te worden

1. Je kunt dingen écht veranderen

Iedereen heeft wel eens het gevoel dat iets beter geregeld kan worden. Dan zijn er twee opties. Of vanaf de zijlijn afwachten totdat iemand anders het doet óf degene zijn wie het probleem aanpakt. Door raadslid te worden, heb je een unieke kans om dit soort problemen op te lossen. Niet alleen voor de zaken waarvan jij denkt dat het beter kan, maar ook voor problemen waar anderen tegenaan lopen. Het geeft je de kans om echt dingen te kunnen veranderen.

2. Je kunt jezelf verder ontwikkelen

Raadslidmaatschap is heel uitdagend. Constant leer je nieuwe dingen en ontdek je nieuwe skills. Speciaal voor onze raadsleden hebben wij de CDA Academy ontwikkeld. Dit trainingsprogramma is speciaal voor CDA Nieuwkoop raadsleden. Het is een mooie balans tussen trainingen specifiek voor de politiek en bredere workshops voor de individu. Tijdens de Academy leer je nieuwe vaardigheden die je kunt gebruiken in je politieke carrière, maar ook tijdens je (vrijwilligers)werk.

3. Je ontmoet heel veel nieuwe mensen

Als raadslid ben je constant in contact met andere mensen. Je hebt veel gesprekken met ondernemers, mensen uit de zorg, betrokken bewoners, noem het maar op. Het is natuurlijk heel leuk om iedereen te leren kennen, maar misschien nog wel leuker om ze echt te kunnen helpen (zie punt 1). Ook binnen het CDA hebben wij een enorm netwerk van mensen en organisaties. Kortom, je gaat heel veel nieuwe gezichten tegenkomen!

Maak deel uit van ons team!

Raadslid ben je nooit alleen. Samen met alle andere raadsleden en fractieleden ga je opzoek naar de beste oplossing voor (soms) moeilijke uitdagingen. Je maakt hierdoor deel uit van een betrokken en hecht team. Iedere dag zet de fractie weer het beste beentje voor. Binnen de fractie is er veel ruimte om jezelf verder te ontwikkelen. Met name op onderwerpen die jij belangrijk en interessant vindt. Heb je bijvoorbeeld een economische achtergrond of wil je het heel graag leren? Misschien ben jij straks onze nieuwe financieel expert. Kortom, als je een echte teamplayer bent zijn we zeker op zoek naar jou! En natuurlijk naar jouw ideeën hoe dingen echt beter kunnen!

Doe de test!

Klik hier

Raadsleden

Geweldige mannen en vrouwen die in staat zijn om te luisteren en uit te leggen waar zij voor staan. Zich kunnen vinden in de ideeën en plannen van het CDA. Kortom, iemand met hele goede ideeën over hoe het nog beter kan in onze gemeente en zich hiervoor hard wil maken.

Wethouders

Een ervaren bestuurder, iemand met hart voor de gemeente en die goed kan samenwerken met anderen. Wij zijn op zoek naar diegene die de komende vier jaar ons gezicht van de partij is! Iemand die het CDA nog sterker op de kaart kan zetten. Ben jij klaar voor deze nieuwe uitdaging? Wie weet is dit straks jouw kantoor!

Lijstduwers

Dat bent jij! Aansprekende leden in onze gemeente. Mensen van wie kiezers zullen zeggen: "Als hij/zij bij het CDA zit, dan zit het wel goed!". Dit zijn bij uitstek de geschikte kandidaat lijstduwers (of misschien toch raadslid?). Wil jij ons helpen om mensen te overtuigen op het CDA te stemmen?