08 april 2019

Acute Ambulancezorg

Ambulances kunnen soms niet terecht bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis vanwege capaciteitsproblemen in het betreffende ziekenhuis. Daar komen onverantwoorde risico’s uit naar voren. Dit probleem vormt een extra risico in regio’s die geen eigen volwaardig ziekenhuis hebben zoals Nissewaard.

Het CDA heeft zich altijd op het standpunt gesteld dat de landelijke politiek hiervoor aandacht moet vragen omdat het de regio te boven gaat en gemeenten niet gaan over de capaciteit van ziekenhuizen.

Onze vertegenwoordiger in de Tweede Kamer, Joba van den Berg, heeft aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, gevraagd om met een actieplan te komen om aan deze knelpunten die voor onze inwoners een verhoogd risico vormen, een einde te maken. Het CDA blijft zich hard maken voor goede en betaalbare zorg in de directe omgeving van de inwoners van Nissewaard.