18 april 2019

CDA bepleit glasvezel voor buitengebied

CDA Nissewaard is verheugd met de mededeling dat het convenant, m.b.t. het aanleggen van glasvezel in het buitengebied, vandaag zal worden ondertekend door de vier gemeenten op het eiland Voorne-Putten.

De onderneming die het snellere internet voor de bewoners van de gemeente zal realiseren is Glasvezel Buitenaf. Deze partij gaat beginnen met de start van de aanleg wanneer er vóór 20 mei 2019 minimaal 50% van de bewoners in deze gebieden zich aanmelden.

“Op dit moment is dit percentage 18%. We zijn dus goed op weg, maar zijn er nog niet.” aldus raadslid Daan van der Pols (CDA). Hij vroeg dan ook aan wethouder Soeterboek tijdens de commissievergadering gisteravond om als gemeente Nissewaard goed ruchtbaarheid hier aan te geven in de media. Wethouder Soeterboek gaf aan dit met de andere gemeenten op het eiland op te pakken, en hoopt snel de schop in de grond te kunnen steken!

Mocht u in het buitengebied wonen, en interesse hebben in sneller internet, kijk dan op de website van Glasvezel Buitenaf voor meer informatie.