19 mei 2021

Geplande flat van 70 meter hoog bij het Plateau stuit op weerstand

Aan de Hoogwerfsingel 1a in Spijkenisse, waar het idee was om een hoge woontoren te bouwen, gaat de architect terug naar de tekentafel. Op een onlangs drukbezochte digitale informatieavond is gesproken met direct omwonenden, ondernemers en andere belanghebbenden van het gebouw. De algemene conclusie was dat het project met deze eerste opzet met name in de hoogte als niet proportioneel werd gezien.

Het CDA Nissewaard is niet verrast met de uitkomst. Het had vorige maand geopperd om een hoogbouwvisie op te stellen, om zo gezamenlijk met inwoners te kijken naar waar mogelijk hoogbouw gerealiseerd kan worden binnen de gemeente. De directe aanleiding voor het opstellen van deze visie was juist dat inwoners nabij het Plateau, in Spijkenisse Noord, erg verrast waren met de plannen en dit ook kenbaar hadden gemaakt.

Uiteraard is het tekort met woningen een groot probleem, en is hoogbouw één van de oplossingen. Maar dit dient wel zorgvuldig met de huidige bewoners van een wijk te worden besproken. Het CDA Nissewaard wacht nu de verder plannen af en hoopt dat deze meer in lijn met de omgeving zullen zijn.