04 februari 2021

Houdt u nog vast aan uw goede voornemens voor 2021?

Op Oudjaarsdag wordt er vaker dan normaal even stilgestaan bij wat we in de toekomst graag anders zouden willen zien, wat zijn onze voornemens. Steeds vaker, vooral onder jongvolwassenen, valt ook de term ‘duurzamer leven’.

Bij het luiden van de kerkklokken, en wat verdwaald vuurwerk, is het dan zover. Hoe verging het de eerste maand, iets vaker de fiets gepakt? Een makkelijke tip om dit jaar toch iets milieubewuster te leven is door bij de gemeente een sticker aan te vragen voor uw brievenbus. Leest u bijvoorbeeld alleen het Groot Nissewaard, en niet al die reclamefolders, vraag dan een NEE-JA-sticker aan. Dan bespaart u per jaar 30 kilo! aan papier. Ook een leuke manier om af te vallen. En, wordt het milieu niet onnodig belast door het drukken van deze folders die u ook digitaal kunt inzien.

Het CDA Nissewaard is voorstander van het stap voor stap verduurzamen van onze omgeving, en heeft het college dan ook via een unaniem aangenomen motie gevraagd om dit onder de aandacht te brengen bij de inwoners in de gemeente.