01 februari 2022

Ieder huishouden €25,-. Wat vindt het CDA?

Het CDA staat zeker niet afwijzend tegenover het voorstel om ieder huishouden €25,- te geven om de plaatselijke middenstand, of kerk en sportclub te steunen.

Het is wel goed om dit door de nieuwe raad te laten besluiten, om zo het beeld weg te nemen dat de grootste partij van Nissewaard nog snel een cadeautje uit gaat delen. Het CDA heeft eerder voorgesteld om een deel van de Enecogelden terug te geven aan de inwoners. Dus wat betreft de dekking van deze uitgave lijkt dit ons geen probleem. Dat ondernemers in deze moeilijke tijden gesteund moeten worden lijkt ons van belang om o.a. de winkelstructuur niet verder achteruit te laten gaan.
Dat de voucher ook gebruikt kan worden om de kerk of de lokale sportvereniging te ondersteunen zorgt er mede voor dat de gelden op veel plaatsten terecht zullen gaan komen.