30 oktober 2020

Vandaag presenteert #teamCDA het concept-verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.

Deze week werd het team van kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen gepresenteerd. Een ontzettend mooie ploeg. Vandaag kreeg ik ons verkiezingsprogramma overhandigd. Twee belangrijke bouwstenen voor onze weg naar maart 2021 waar ik heel erg naar uit kijk.

Dit voorjaar werd onze toekomst van de ene op de andere dag op zijn kop gezet. Maar teruggeworpen op de kern, kwam door het virus ook naar boven wat uiteindelijk het belangrijkste is. Toen alles om ons heen stil viel, was het de zorg voor elkaar die overbleef. Door om te zien naar elkaar, kan iedereen het verschil maken in het leven van een ander. Vanuit dat besef is ons verhaal geschreven voor het Nederland dat we door willen geven aan onze kinderen.

Dit verkiezingsprogramma is een radicale keuze voor een sterke samenleving waar we met elkaar de verantwoordelijkheid dragen voor het land waar we willen leven. Het is een verhaal uit het midden en uit ons hart, gericht op alle mensen van goede wil die elke dag, met elkaar, onze samenleving dragen en beter maken.

We stropen de mouwen op om de economie weer op te bouwen, en duurzaam en toekomstbestendig te maken. We versterken het vertrouwen in een overheid die dienstbaar is en bescherming biedt door naast mensen te staan. En we geven de samenleving alle ruimte om met elkaar te bouwen aan dat Nederland, waar we thuis, veilig en gelukkig zijn.

De opgave om ons land uit de crisis te leiden is groot, maar is het CDA niet vreemd. In de veertig jaar van ons bestaan hebben we steeds laten zien dat oplossingen altijd uit het midden komen. In die traditie van verantwoordelijkheid en dienstbaarheid aan ons land wil ik staan.

Hugo de Jonge

Het verkiezingsprogramma 2021