02 juni 2023

Bijna reces.....

In mijn laatste column voor het zomerreces wil ik graag een aantal onderwerpen bespreken: Autoluw Centrum Noordwijkerhout, klein infrastructurele aanpassingen, bankjes, speeltuinen en werkbezoeken.

Te beginnen bij het autoluwe centrum in Noordwijkerhout, een wens van veel inwoners en ondernemers bleek na de evaluatie van de proef afgelopen zomer. Tijdens een recente commissievergadering werd hierover ingesproken door de heer van der Geest als voorzitter van de NOV. Helaas bleek het niet te vlotten met het invoeren van maatregelen en met afspraken hierover. Het plan was om dit voor komende zomer rond te hebben maar helaas bleek de realiteit toch weerbarstiger. Gelukkig heeft wethouder ter Hark er toch voor kunnen zorgen dat ook komende zomer voetgangers en fietsers geen last hebben van veel autoverkeer. Dat is fijn. Natuurlijk, het had mooier geweest wanneer alles al geregeld zou zijn maar met deze maatregelen gaat Noordwijkerhout toch een mooie zomer tegemoet.

Blij ben ik met het aanpassen van het fietspad bij de Ruigenhoek ( onder het viaduct enz.). Door deze aanpassing is er nu tweerichtingsverkeer ( was in de praktijk al zo) over een breder fietspad. Dat zal veel (bijna) ongelukken schelen. Ook de rotonde bij het Vuurtorenplein is inmiddels klaar. Ook een prima aanpassing.

Wat ik mooi vind is dat veel speelplekken in onze gemeente zijn vernieuwd. Er volgen er komend jaren nog tientallen. Fijn voor de kids en natuurlijk hun ouders en grootouders. Lekker veilig en leuk spelen op veilige, schone en nieuwe speeltoestellen.

Ook zijn er door de hele gemeente nieuwe bankjes geplaatst op vaak leuke plekken. Deze bankjes zijn geplaatst op basis van een enquête onder de inwoners. Natuurlijk, niet iedereen zal alle plekken even goed vinden maar al met al hebben we er veel mooie rustplaatsen bij voor bijvoorbeeld fietsers.

En zoals altijd heb ik een aantal mooie werkbezoeken afgelegd afgelopen periode. Bijvoorbeeld aan het politiekantoor, aan de Duinwetering. Deze zal helemaal worden verbouwd en onderdak gaan bieden aan veel organisaties ( Vooieder1, CJG, Openbare Werken). Gelukkig blijft een politiepost behouden, zeker handig in het toeristische seizoen, maar eigenlijk altijd prettig en nuttig natuurlijk. Ook de raadzaal in het gemeentehuis van Noordwijkerhout is af. Dit ziet er goed uit. De Duinpan zal niet langer onderdak bieden aan de raadsvergaderingen maar voortaan zijn deze dus in Noordwijkerhout. Ook de commissievergaderingen gaan vanaf nu plaatsvinden in Noordwijkerhout.

Heeft u tips of ideeën voor een werkbezoek? Ik kom graag langs! Neem dan contact op via [email protected]