20 oktober 2023

CDA brengt werkbezoek aan Floral Colors in Noordwijkerhout

Afgelopen vrijdag 20 oktober heeft het CDA een werkbezoek afgelegd aan kwekerij Floral Colors B.V. van de familie Van der Slot.

Naast raadsleden uit de regio waren ook Marjon Verkleij namens het waterschap en Eline Vedder vanuit de Tweede Kamerfractie van het CDA aanwezig. Daarnaast was ook Floris Out aanwezig, kandidaat-kamerlid.

John van der Slot:’’ Het is altijd goed om de bollenteelt en onze mooie streek te promoten, daarom werk ik altijd graag mee aan werkbezoeken’’.

Tijdens het werkbezoek kregen de aanwezigen een mooie rondleiding door het bedrijf van John van der Slot. Het bedrijf is al ruim 100 jaar in handen van de familie Van der Slot en er is heel veel veranderd in de bollenteelt de afgelopen 60 jaar. Van simpel handwerk is de bollenteelt veelal overgegaan naar een machinaal proces.

Sebastiaan Duivenvoorde: ´ Wij hebben er bewust voor gekozen om ook een aantal jongere kwekers uit te nodigen bij dit bezoek, de jonge kwekers zijn immers de toekomst van de bollenteelt in onze streek´.

Na de rondleiding gingen de aanwezige kwekers en de vertegenwoordigers van de politiek dan ook met elkaar het gesprek aan over de kansen en de uitdagingen van de teelt in de Bollenstreek. Verdwijnen van goede bollengrond, uitbreiding van bedrijven en het vinden van voldoende personeel waren bijvoorbeeld zaken die werden besproken.

Eline Vedder:´Het is echt heel mooi om te zien hoe de kwekers in deze streek vol passie kunnen vertellen over hun bedrijf en over de bollenteelt.´ ́´ Ik heb veel geleerd over de bollenteelt en ga met alle informatie die ik heb gekregen in Den-Haag aan de slag voor een nog sterkere bollensector´.